Auteurs
Leo TRESPEUCH, Laboratoire Cerag, Université Laval
Elisabeth ROBINOT, Professeur, Uqam
Pour citer cet article :
TRESPEUCH L. & ROBINOT E. 2014, Le Crowdfunding : une nouvelle forme de participation, Revue Internationale de Management et de Stratégie, (1:11), pp.1-13, www.revue-rms.fr, VA Press
Elisabeth ROBINOT, Professeur, Uqam
Pour citer cet article :
TRESPEUCH L. & ROBINOT E. 2014, Le Crowdfunding : une nouvelle forme de participation, Revue Internationale de Management et de Stratégie, (1:11), pp.1-13, www.revue-rms.fr, VA Press
Résumé & Mots-clés
Le Crowdfunding étend un peu plus le rôle du consommateur avec une composante financière. Au vu des travaux issus de la littérature, il semble important de proposer un cadre théorique aux différentes formes de participation, afin de positionner le Crowdfunding parmi elles et d’identifier les motivations qui poussent les consommateurs à participer et à financer des actions proposées par les entreprises. Enfin les implications managériales sont soulignées.
Mots clés : Crowdfunding, Crowdsourcing, participation, motivations
Mots clés : Crowdfunding, Crowdsourcing, participation, motivations
Abstract & Keywords
Abstract :
Crowdfunding extends the role of consumer by adding a financial component. In view of the literature, it seems important to provide a theoretical framework for the different forms of participation. The objective is to position Crowdfunding among these. Also it seems necessary to identify the motivations of consumers to participate and finance activities. Finally, the managerial implications are highlighted.
Keywords : Crowdfunding, Crowdsourcing, participation, motivations
Crowdfunding extends the role of consumer by adding a financial component. In view of the literature, it seems important to provide a theoretical framework for the different forms of participation. The objective is to position Crowdfunding among these. Also it seems necessary to identify the motivations of consumers to participate and finance activities. Finally, the managerial implications are highlighted.
Keywords : Crowdfunding, Crowdsourcing, participation, motivations